Нещодавно на базі Хмельницького національного університету в онлайн форматі відбувся міжнародний конкурс кваліфікаційних робіт з маркетингу, реклами, digital-комунікацій та управління брендами. Ця визначна подія зібрала талановитих та амбітних студентів з різних куточків світу. На конкурсі були представлені дві роботи студенток-випускниць спеціальності міжнародні економічні відносини ОР «Бакалавр» факультету історії, політології і міжнародних відносин Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Христини Котик та Юліани Іванової.
На конкурсі були представлені роботи із 21 закладу вищої освіти України та зарубіжжя. Всього надійшло 127 робіт. Згідно положення, до нагородження представлено 38 робіт (30 %).
Серед кваліфікаційних праць першого (бакалаврського) рівня вищої освіти переможницею стала робота студентки групи МЕВ–41 Христини Котик. Тема кваліфікаційної роботи – «Особливості позиціонування конгломератів та люксових брендів на світовому ринку предметів розкоші».
У конкурсному дослідженні студентки визначено та проаналізовано концептуальні засади розвитку ринку предметів розкоші, обґрунтовано авторське визначення поняття «Предметів розкоші», згідно з яким цю категорію благ становлять споживчі товари, які окрім функціональних потреб задовольняють додаткові (вищі по ієрархії) потреби в піраміді Маслоу конкретного споживача та середовища, в якому він перебуває. Ринок предметів розкоші переживав багато змін і відзначався як винятковий, оскільки він не пов’язаний з основними потребами людей, а радше з їхніми емоціями, мріями, бажанням особистої та соціальної підтвердженості і задоволенням.
Із цивілізаційним розвитком людства вимоги до предметів розкоші зазнають суттєвих змін, в результаті чого зростає їх технологічна складність, а це потребує масштабних фінансових вливань. Із за цих причин, в останнє десятиліття великі компанії все більше і більше зміцнюють свої позиції на відповідному ринку. Так, із 5-ти проаналізованих компаній сегменту «люкс» всі показали зростання капіталізації за рахунок нарощування обсягів продажів на ринку США, Азії та Європи. Що стосується України, то із початком війни, споживання предметів розкоші, хоча суттєво і скоротилося, однак не повністю анулювалося.
На заключному засіданні були запрошені учасники та члени конкурсної комісії. З вітальним словом до присутніх звернулися: координатор конкурсу, кандидат економічних наук, доцент Валентина Літинська; проректор Хмельницького національного університету, кандидат економічних наук, доцент Віктор Лопатовський; декан факультету економіки і управління цього ЗВО кандидат економічних наук, доцент Віталій Карпенко; завідувач кафедри маркетингу ХНУ, кандидат економічних наук, доцент Ірина Закрижевська; голова конкурсної комісії, доктор економічних наук, професор Ольга Гончар. Члени конкурсної комісії та переможці висловили свої враження від рівня організації та проведення конкурсу, а переможцям побажали подальших наукових та інноваційних звершень.
Вітаємо студентку Христину Котик та наукового керівника, доктора економічних наук, професора, завідувача кафедри міжнародних економічних відносин Лілію Михайлишин за зайняте I місце в Міжнародному конкурсі кваліфікаційних робіт з маркетингу, реклами, digital-комунікації та управління брендами та отримання диплому I ступеня.