Серман Леся Ігорівна/Lesia Serman

кандидат педагогічних наук,

доцент кафедри іноземних мов і перекладу

 

 

Персональна інформація

У 2010 році закінчила факультет іноземних мов Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника. По закінченні університету отримала диплом магістра за спеціальністю “Мова та література (французька)” та здобула кваліфікацію філолога, викладача французької мови, англійської мови та зарубіжної літератури.

З 2010 року працює на посаді асистента кафедри французької філології факультету іноземних мов.

2011-2015  – навчання в аспірантурі зі спеціальності 13.00.04 – Теорія і методика професійної освіти.

З 2016 року працює на кафедрі іноземних мов і перекладу.

У 2020р. захистила дисертацію за спеціальністю Теорія та медика професійної освіти, отримала науковий ступінь кандидата педагогічних наук.

У 2023 році отримала звання доцента кафедри іноземних мов і перекладу.

Наукові інтереси Психолого-педагогічні особливості підготовки майбутніх перекладачів, педагогічна іміджелогія, проблеми формування професійного іміджу майбутніх перекладачів, методика викладання іноземних мов.

Участь у Міжнародній науково-практичній конференції в м. Люблін(17-18 листопада 2022р). Темою конференції є “Безпека в кризових ситуаціях у прикордонних регіонах Польщі та Україні”.

 

Основні публікації

1. Серман Л.І. Професійний імідж майбутнього вчителя іноземних мов як компонент його професійної культури вчителя / Леся Ігорівна Серман. // Вища освіта України: теорет. та наук.-метод. часопис. – 2013. – №3(50).- Додаток 1 : Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології.-Т. 1. – С. 194–197.

2. Серман Л.І. Теоретичний аналіз педагогічних умов в контексті формування професійного іміджу майбутнього учителя іноземних мов / Леся Ігорівна Серман.// Наукова скарбниця освіти Донеччини. – 2014. – №4. – С. 27–31.

3. Серман Л.І. Аналіз показників та рівнів сформованості професійного іміджу майбутніх учителів іноземних мов / Леся Ігорівна Серман. // Збірник наукових праць «Педагогіка та психологія». – 2015. – №49. – С. 234-244.

4. Серман Л.І. Професійний імідж викладача як фактор підвищення якості освіти (функціональний аспект) /Серман Леся Ігорівна //Сучасний викладач у студентоцентричній моделі освітнього процесу університету: Матеріали Наук.-прак. семінару 3-4 березня 2016 р., Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника, – Івано-Франківськ, – 2016. – С. 52-55.

5. Серман Л.І. Problem of the future foreign languages teacher’s training in scientific and educational literature/ Леся Ігорівна Серман// Journal L’Association 1901 “SEPIKE”, Edition 15, Poitiers (France), – 2016.– С.21-24.

6. Серман Л.І. Методична підготовка в контексті формування професійного іміджу майбутніх учителів іноземних мов /Леся Ігорівна Серман //Міжнародний науково-практичний конгрес педагогів та психологів (BE SMART): відп. ред. Н.Я.Яцків: Прикарпатський нац. ун-т ім. В.Стефаника. – Женева: Видавець Кушнір Г.М., 2017. – С. 276-280. 7. Аналіз рівня сформованості професійного іміджу у майбутніх учителів іноземних мов (ціннісно-мотиваційний критерій)/Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія “Педагогіка та психологія”. 2018. №2. С.117–120.

7.Серман Л.І. Граматичний практикум з французької мови. Навчально-методичні рекомендації.  – Івано-Франківськ: 2022, 72 с.

8. Серман Л.І. Основи формування професійного іміджу перекладача. Навчально-методичні рекомендації.  – Івано-Франківськ: 2022. – 71 с.

9.Budnyk, O., Sydoriv, S., Serman, L., Lushchynska, O., Tsehelnyk, T., & Matsuk, L. (2022). Inclusive education in rural schools of Ukraine or how to ensure quality inclusive education in rural schools in Ukraine?. Revista Brasileira de Educação do Campo7, e13940-e13940.

DOI: https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e13940

10.Серман Л.І. Аналіз рівня сформованості професійного іміджу у майбутніх учителів іноземних мов (ціннісно-мотиваційний критерій)/Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія “Педагогіка та психологія”. 2018. №2. С.117–120.

https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.25

11.Серман Л.І. Проблема професійного іміджу викладача іноземної мови в контексті глобалізації // Прикарпатський вісник НТШ «Слово». ‒ Івано-Франківськ, 2019. – №3 (55). – С. 390-397.

DOI: 10.31471/2304-7402-2019-3(55)-390-397

12.Серман Л.І. Проблема самопрезентації викладача іноземних мов у системі дистанційної освіти. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка». 2021. № 44. С.158-164.

DOI: https://doi.org/10.24919/2413-2039.12/44.25

13.Кобута С.С., Серман Л.І. Вплив дистанційної форми навчання на мотивацію до вивчення іноземних мов (розгляд у діахронії). Актуальні питання гуманітарних наук. Серія «Педагогіка». 2022. № 56,Т.3. С.195-200

DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/56-3-30

 

Контакти

вул. Чорновола, 1 (207 ауд.)

76018 м. Івано-Франківськ

тел. (0342) 75-20-27

E-mail: lesia.serman@pnu.edu.ua

Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

EN

Lesia Serman is the associate professor  the Department of Foreign Languages and Translation.

2010 – graduated from Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, Faculty of Foreign Languages, received Master’s Degree in the specialty “Language and Literature (French)” and got the qualification of philologist, teacher of French and English languages and literature.

2015 – postgraduated in specialty 13.00.04 – Theory and Methods of Professional Education.

20102019 worked as an assistant of the French Philology Department.

Since 2016 – has been working at the Department of Foreign Languages and Translation.

2020 – defended a thesis on specialty Theory and Methods of Vocational Training and received a degree Candidate of Pedagogical Sciences

2023 – received the title of associate professor  the Department of Foreign Languages and Translation

Scientific interests: psychological and pedagogical peculiarities of the future  translator training, image study, the problem of the formation of the future translator’s professional image, teaching methods of foreign languages.